Jesień w Biznesie Beauty:)

Jesień w biznesie beauty

Szczyt sezonu

Wakacje to w większości salonów bardzo pracowity okres. W końcu każdy chce wyglądać pięknie na urlopie, mieć perfekcyjny pedicure i zadbaną, gładką skórę.

W ruch idą więc wszelkie urządzenia i sprzęty, kosmetyczki mają pełne ręce roboty wykonując zabiegi wyszczuplające, wygładzające, depilacje, manicure, pedicure i wiele innych….

Kalendarz jest zapełniony Klientami, a my, właściciele salonów kosmetycznych, cieszymy się ze zwiększonego ruchu.

Lato jest już wspomnieniem…. Nadszedł czas planowania i przygotowań. Należy sobie zadać to: czy jestem przygotowana/ przygotowany do jesieni? Czy mam spisany plan na najbliższe miesiące? Jakie zmiany planuję wprowadzić?
Poniższy artykuł ma na celu dać Wam kilka podpowiedzi, w jaki sposób można przygotować się do jesieni 🙂

Strategia

Każdemu polecam spisanie sobie odpowiedzi na te pytania:
Czego moje klientki będą potrzebowały po lecie?
Jakie nowości mogę wdrożyć własnie teraz?
Jak na chwilę obecną wygląda stan moich finansów?
Na jakie inwestycje mogę sobie pozwolić?
W jaki sposób planuję wykorzystanie posiadanych zasobów sprzętowych?
Jak wygląda kwestia zatrudnienia w mojej firmie?
Jaką strategię cenową przyjmę na najbliższe miesiące?
Jakie wydarzenia planuję na jesień w moim salonie?
W jakich szkolenia i konferencjach wezmę udział?

Potrzeby, potrzeby….

Z powyższych pytań można ułożyć bardzo sensowną „jesienną strategię” Twojej firmy.
Zacznijmy od początku:
Potrzeby Klientek – wiadomo 🙂 być zawsze młodą i piękną. A tak na poważnie większość Klientek po wakacjach boryka się na przykład z przebarwieniami na twarzy i ciele. Czy masz im w związku z tym do zaproponowania terapię na ten problem? Z pewnością można znaleźć ich wiele: kwasy, laser, peelingi, mezoterapia.
A może stworzyć unikalny „antyprzebarwieniowy” pakiet, obejmujący kilka różnych zabiegów?
Lub zbudować cały system pielęgnacji gabinetowo-domowej z szczegółowymi informacjami jak sobie radzić z przebarwieniami i jakich kosmetyków używać (oczywiście najlepszych i dostępnych w Twoim salonie).
Nie zaszkodzi też wprowadzenie konsultacji lub tzw. dni otwartych dla Twoich klientek
A jakie problemy i potrzeby mają Twoje Klientki?
– przesuszona skóra?
– zniszczone paznokcie?
– przesuszone włosy?
– szorstkie pięty? –
– problematyczne obszary (brzuch, uda, pośladki)
Jeżeli zrobisz dokładną analizę – na pewno znajdziesz pomysł na ofertę 🙂

Nowości

Pracujemy w branży, która rozwija się w niesamowitym tempie i warto być na bieżąco!
To czego nie warto robić, to ślepo podążać za wszelkimi nowinkami, bo mogą to być naprawdę kosztowne błędy.
Wracamy znowu do potrzeb Klientów.
Co jest modne? Często Klienci tym własnie się kierują? Z własnego doświadczenia wiem, że jest to trochę ślepy zaułek. Moda szybko się zmienia, a my zostaniemy ze sprzętem lub kosmetykami, które po prostu są nie używane
Co się sprawdza? To już jest lepszy kierunek. Sprawdzone przez nas zabiegi i terapie, które NAPRAWDĘ działają nie wyjdą z mody. Sprawdzaj rynek i działaj.

Dwa najważniejsze pytania są poniżej:
Czego Twój klient potrzebuje?
Co Twój Klient kocha?

Niektóre salony na odpowiedzi na te pytania zbudowały z powodzeniem całą swoją strategię
A czy TY jesteś w stanie już teraz odpowiedzieć czego potrzebuje Twój Klient?
Jeżeli tak – to świetnie. Jeżeli nie – polecam zabrać się do roboty!

Finanse

Strategia finansowa jest kluczowa w planowaniu rozwoju firmy.
Ważna jest tutaj solidna praca z liczbami:
– jak kształtują się koszty stałe i zmienne?
– jaki jest koszt wynagrodzeń?
– jaki jest zysk firmy?
– jakie podatki płacisz?
Analiza tych danych pozwoli Ci odpowiedzieć na pytanie, czy stać Cię na inwestycję (w sprzęt, w remont, w nową linię kosmetyków, szkolenia).
Jesień to też dobry moment do przygotowania cenników i modyfikacji wynagrodzeń.

ROZWÓJ

Jak planujesz rozwijać swój Zespół? Na jakie szkolenia się wybierasz? Na jakie branżowe targi i konferencję pojedziesz?
Jesień to najlepszy czas na wszelkie doszkalanie – zarówno siebie jak i Zespołu.
Kiedy ostatnio Twój Zespół miał szkolenie z obsługi klienta? ze sprzedaży?
Jesień w Twoim salonie powinna być czasem rozwoju.
Zmniejszony ruch, to oznaka, że nie przygotowałaś się dobrze do sezonu powakacyjnego, ale ….
Błędy są po to, aby się na nich uczyć.

…. W związku z tym, od października zacznamy przygotowania do Świąt 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *